שלטים למסעדות

אי פעם אכלתם במסעדה איכותית באמת שלא היה לה שלט? התשובה היא ככל הנראה לא

נסו לרגע לחשוב על המסעדות בהן אכלתם בזמן האחרון, ונסו לחשוב על המאפיינים החיצוניים של כל מסעדה שכזו. אם מדובר במסעדת רשת, הרי שברור שישנו שלט ברור שמעיד על המותג ועל רשת המסעדות שניצב בכניסה אליה. אם מדובר במסעדה בודדה, הרי שגם כאן ברור שישנו שלט, במקרים רבים אפילו מפואר, שמצביע על המסעדה והופך אותה למוסד מוכר בשטח גם עבור מי שאינם לקוחות שלה. המוסדות הקולינריים היחידים שיתכן שאין להם כל סוג של שילוט הם דוכני רחוב, וגם במקרים כאלה הדוכנים המוכרים, המובילים והאיכותיים ביותר מחזיקים סוג כלשהו של שילוט. הסיבה לכך היא פשוטה – מסעדה היא עסק. אנחנו אוהבים לחשוב על המסעדות שלנו בתור דרך חיים, בתור ייעוד, אבל אי אפשר להתעלם מכך שמסעדות שאין להן שלטים הן מסעדות שבשורה התחתונה איש לא יודע על קיומן וקל מאוד להתעלם מהן. לכן אנחנו צריכים להשקיע ביצירת השלט למסעדה שלנו, ונבין בדיוק כיצד עושים זאת.

כיצד מתכננים שלטים למסעדות בצורה נכונה, מהי אגרת שילוט, ובמה כרוכה תליית השלט במסעדה שלנו?

  • נתחיל מהסוף, בכל מה שנוגע לעלויות הכרוכות ביצירה ובתלייה של השלט. יצירת של שלטים עבור המסעדה שלנו לא אמורה לעלות לנו יותר מכמה אלפים בודדים של שקלים בהוצאה חד פעמית.שלטים למסעדותעיצוב גרפי ויצירה של השלט ושל הכיתוב הנלווה אליו לא אמור לעלות לנו הרבה יותר מאלף שקלים, ואילו ייצור השלט עצמו יעלה לנו לכל היותר עשרת אלפים שקלים עבור שלטי לד בגודל הגדול ביותר שניתן לייצר, ובמרבית המקרים יהיה מדובר בהוצאה קטנה בהרבה.

    ההוצאה האמיתית שכרוכה בשילוט למסעדות לאורך זמן היא אגרת השילוט. אגרת שילוט היא אגרה שאנחנו משלמים לעירייה באופן חודשי או שנתי (שלט רגיל-חודשי, שלט אלקטרוני-שנתי), עבור הזכות להשתמש במרחב ציבורי עבור השלט שלנו. גם כאן, ההוצאה לא תעלה על כמה מאות בודדות בחודש או אלפים בודדים בשנה.

  • כעת נגע בתוכן ולא בהוצאות. בשביל ליצור את השלט האיכותי ביותר עבור המסעדה שלנו, אנחנו צריכים לחשוב על קהל היעד שלנו ואנחנו צריכים לחשוב על הסביבה שבה אנחנו ממוקמים.שלט טוב הוא שלט שלוקח את המרקם הסביבתי שלנו, ומבין כיצד למשוך לקוחות פוטנציאליים שלא מגיעים למסעדה שלנו באופן ייעודי, לשכנע אותם להתנסות בהגעה למסעדה (פשוט כי הם שם והשלט משך את עיניהם), ואחר כך לתת לאוכל להפוך אותם ללקוחות קבועים. בשביל ליצור שלט איכותי שכזה, אנחנו צריכים לא פחות משירות מוביל בתחום השילוט.

את המחיר של אגרת השילוט ויצירת השלט אנחנו מחזירים כבר בחודשים הראשונים של כל שנה

ברגע שבו ייצרנו שלט איכותי שמושך לקוחות פוטנציאליים ומאפשר לנו להגיע למלוא הפוטנציאל השיווקי אליו המסעדה שלנו יכולה להגיע, ההוצאות הכרוכות בייצור ובתלייה שלו מתבטלות כבר תוך כמה חודשים בודדים.