קלאסיקה עדית – מתכוני עף מנצחים

אם יש מנה בשרית אשר חביבה על גדולים וקטנים כאחד היא מנת עוף. למרות שישנם המקטלגים ומבדילים בין בשר ועוף, הרי שמדובר במנה בשרית לכל דבר אשר צריכה נכונה שלה מטיבה עם הבריאות ומנחמת בטעמייה. כל גיחה לסופר לחידוש מלאי הקניות בבית מלווה גם בקנייה של עוף, ונדמה שבכל בית הפך העוף למוצר בסיסי שתמיד יהיה בשלוף. מאחר וישראל מהווה שטח פורה לקיבוץ גלויות, נדמה שאנחנו נהנים ממגוון טעמים ומתכונים שונים אשר הגיעו מהעדות השונות וכך יצרו לנו מניפת טעמים מרשימה ומגוונת שאפשר לעשות עם עוף. מתכוני חזה עוף שגרתיים עשו את שלהם, וזה הזמן לגלות פנינים אמיתיות מהעדות השונות.

מתכוני חזה עוף

קלאסיקה אוסטרית – השניצל

מי מאיתנו לא אוהב שניצל? נדמה שאין הרבה כאלה. כיום שניצל מוכן בעשרות ורסיות שונות כאשר השניצל המקורי – ביתו בכלל במדינה האירופאית. לא סתם שמו המקורי של השניצל הוא "שניצל וינאי", הרי שהוא קרוי על שם הבירה האוסטרית וינה. מדובר על שניצל דג העטוף במעטפת פריכה ומנחמת של פירורי לחם איכותיים אשר מטוגנים בטמפרטורה מדויקת שהופכת את הציפוי לקריספי במיוחד ואת העוף לרך ונימוח. צורת ההגשה הקלאסית היא עם פירה תפוחי אדמה ועם חרדל איכותי.

 

הודו במיטבה – צ'יקן טייקה

המטבח האסייאתי אהוב מאד על הישראלים וההוכחה לכך היא מאות הסושיות ודוכני האוכל הסיני הפזורות בכל נקודה אליה נפנה. לצד הפופולאריות שצברו המאכלים היפנים והסיניים, נדמה שדווקא הודו עושה את העלייה שלה לאט ובטוח. כיום יש מספרות מסעדות הודיות מצליחות בישראל שכבר עובדות יפה מספר רב של שנים ומנת הדגל שלהן היא הצ'יקן טיקה. מדובר על נתחי חזה עוף המושרים במרינדה כתומה העשוייה ממגוון רחב של תבלינים. בגרסה המקורית משרים את נתחי העוף עם ריוויון או יוגורט, או בגרסה הכשרה מסתפקים בחלב קוקוס והתוצאה נפלאה גם היא. מתכוני חזה עוף סטנדרטיים – אווט. מתכונים חדשים ומתובלים – אין.

 

הפולני הטוב – מרק העוף

קלאסיקה של עוף שנדמה שהייתה כאן ומאז ומעולם נתרמה לנו על ידי פולין. מרק העוף הפולני, או מרק צח אם תרצו, מהווה נחמה אמיתית ליום חורפי או אפילו כנשנוש שאין בו מצפון נוסח פחמימות מיותרת או שומנים מיותרים. את המרק הצח עושים עם שורשים שונים, ירקות, עשבי תיבול ונתחים של עוף שלבסוף מסננים וכל מה שיוצא לנו הוא מרק צח שאין שני לטעמו. המרק צבר לו שם כמרפא מחלות וכתרופת הסבתא הרשמית המעניקה מענה לכל מכאוב או מחלה.