מאכלים בהם אבקת חלבון מככבת במתכון

בזמן שאתם מתעמלים ומנפחים את  הגוף בשרירים, זה לא אומר שעליכם לוותר על אוכל טעים. אומנם עליכם לעשות שינויים שונים בתזונה ובכל זאת, אתם יכולים ליהנות מסדרה של מאכלים שבמתכון שלהם אפשר אבקת חלבוןלמצוא מרכיבים שונים שאתם צריכים לצרוך, וגם בזמן האימונים והעבודה הקשה תיהנו מאוכל טוב וטעים.

דוגמא לכך אפשר למצוא בשלל מתכונים עם אבקת חלבון. מצד אחד חלבונים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר לפעילות גופנית  הם עוזרים לבנות את חומצת אמינו שהגוף זקוק לו, ולמעשה החלבון הינו הכרחי לבניית תאים בגוף ובפרט שרירים. מתאמנים ברמות שונות צורכים חלבונים מיד אחרי כל אימון (בדרך כלל במהלך שעה אחרי האימון כי הטענה אומרת שאז הוא נספג טוב יותר בגוף). מצד שני, יש מי שאיננו מוכן או אוכל ביצים, ולכן הוא מסתפק באבקת חלבון. למזלם, אפשר למצוא היום שלל מתכונים עם אבקת חלבון.

קהל היעד ודוגמאות טעימות לארוחת בוקר

גם שפים מקצועיים, מאמנים וגם מתאמנים רבים החלו לפתח מתכונים שונים עם אבקת חלבון במקום ביצים, מתוך הכוונה לאפשר צריכה בכמות הנכונה של אבקת חלבון. כפי שנראה מיד ניתן להשתמש באבקת חלבון במספר רב של מאכלים טעימים, שלא נופלים מהמקור. נתחיל בארוחות בוקר, אם ברצונכם להשקיע אתם יכולים לאפות לחם בננה עשיר באבקת חלבון ללא תוספת סוכר, הוא מתאים לצריכה במשך כל שעות היום, אפשרות אחרת היא פנקייק מתוק לפתוח איתו את היום, דוגמא נוספת  לארוחת בוקר טובה, הם חטיפי חלבון אפויים המכילים גם פחמימות ויכולים להתאים לכל שעות היממה. אפשרות נוספת הן עוגיות מאפינס שמתאימות לכל שעות היממה. מי שלא מעוניין באוכל מתוק על הבוקר יכול להכין חביתת ירק עם ברוקלי.

ארוחת צהריים וערב גם בתמונה

לארוחת צהריים ו\או ערב אתם מוזמנים להכין מכל טוב מאכלים בהם משתלבת באופן נפלא וטעים אבקת החלבון שמוסיפה המון, כגון: נגיסי עוף, שקשוקות ירקות, אורז, לאזניות, שיבולת שועל, סלטים ועוד. כמובן שניתן לשלב בין המנות וניתן גם לשלב בין הארוחות השונות, גם כן תיהנו ממפרט רחב יותר והרבה יותר היצע. לקינוח ניתן להכין עוגת שוקולד עם אבקת חלבון, פודינג בריאות, קפקייק חלבון, יוגורט משופע באבקת חלבון ועוד שלל מתכונים שניתן למצוא באתרי הצמחונות הגדולים.

אבקת חלבון גם כתוסף תזונה ולא רק כמרכיב מנה

חשוב להבהיר, כשאתם מתאמנים אתם שורפים לא מעט פחמימות ואנרגיה. אתם צריכים להחזיר אותם על מנת שלא לפגוע בבריאות שלכם. אבקת חלבון יכולה לעזור לכם, אך בשום בפנים ואופן אסור להתבסס רק עליה. זו הסיבה שגם מאמנים מציעים לצרוך מזונות ומרכיבים אחרים. המזון שאתם צורכים יספק לכם אנרגיה באמצעותה תוכלו להתקדם ולעבוד קשה באימונים.

רצוי להקפיד על תזונה מסודרת ומאורגנת על פי הצרכים והיכולות שלכם, בהתאם לאימונים שאתם עושים. מלבד התזונה גם השינה משפיעה רבות על היכולת שלכם להתאמן בצורה טובה. ככל שתשמרו על תזונה ושינה מסודרים, כך תיהנו מאימונים הרבה יותר יעילים ועבודה אטרקטיבית. במידת הצורך, יש להתייעץ עם מאמן או איש מקצוע שיעזור לכם לבנות תפריט מתאים לצרכים שלכם.