מאכלים לכל העדות לשיניים חזקות

רוצים לצמצם למינימום האפשרי את כמות הביקורים במרפאת שיניים? כדאי שתכירו את המאכלים לשיניים חזקות ותשלבו אותם בתפריט התזונה היומי שלכם

שמירה על השיניים מתחילה בבחירה נכונה של מאכלים. למרות שחשוב להגיע למרפאת שיניים כדי לבצע ביקורת תקופתית, לטפל בדלקות או כאבים ולהתייעץ עם רופא בכל מקרה של תחושת חוסר נוחות, המאכלים הם הדלק של הגוף והשיניים. השאלה היא כיצד בוחרים מאכלים לשיניים חזקות ועל מה כדאי לשים דגש.

את סקירת המאכלים המומלצים כדאי להתחיל מההיבט האסתטי. אם אתם רוצים שיניים לבנות, עליכם להימנע קודם כל מעישון, קפה, תה ויין. אלו סוגי שתייה המכילים צבעי מאכל טבעיים או סינתטיים והמשמעות היא גוון עכור של השיניים. ביקורת אחת לשישה חודשים אצל מרפאת שיניים או שיננית תאפשר ליטוש והסרה של כתמי הצבע החיצוניים, אך עדיף לכם לשמור מראש על מראה בוהק ומטופח על ידי איזון התפריט.

מאכלים לשיניים בריאות

כל הויטמינים שימנעו ביקור במרפאת שיניים

מלבד האמור לעיל, כדאי שתכירו את המזונות המכילים ויטמינים חיוניים לגוף שגם שומרים על השיניים חזקות:

א. סוגי אגוזים – אגוזים שונים הם בין המאכלים המומלצים עבור השיניים. הם מכילים מגוון ויטמינים ומינרלים, חיוניים לשמירה על החניכיים וכוללים סיבים, ברזל, חומצה פולית, מגנזיום, אבץ ואשלגן. אגוזים מסוג בוטנים עשירים גם בויטמין D וגם בסידן, בעוד שקדים מכילים כמויות גדולות של סידן ואגוזי קשיו תורמים לייצור הרוק.

ב. תפוזים – פירות הדר ידועים בתור מאכלים בריאים לגוף ולשיניים. בתפוזים יש כמויות גדולות של ויטמין D, ויטמין C וסידן. התפוזים תורמים לחוזק השן ובריאותה וכדאי לשתות לפחות כוס מיץ תפוזים אחת ביום כדי לאזן את רמת החומציות בפה ולחסל את החיידקים.

ג. יוגורט – מי שמעדיף לשלב ארוחות בריאות במהלך היום יכול לעשות זאת בקלות בעזרת יוגורט. אכילת יוגורט עם פירות טריים מומלצת עבור כל הגילאים, אך מעבר לכך כדאי לנצל אותו בתור מקור לחלבונים ולסידן.

ד. כבד עוף – לא חייבים להסתפק במאכלים קלילים כדי לשמור על הבריאות ולחזק את השיניים. כבד עוף לדוגמא הוא מאכל עשיר בויטמין A, הוא מונע מחלות חניכיים והוא גם מפחית את הסכנה להצטברות חורים. כבד עוף מכיל ויטמין D המומלץ על ידי רופאי שיניים והוא חיוני לבנייה של עצמות בקרב ילדים.

ה. שוקולד מריר – את הרשימה כדאי לסגור עם מאכל מפתיע שלרוב לא מזוהה עם בריאות השיניים. שוקולד מריר מכיל הרבה קקאו, הוא מהווה מקור לטאנינים והוא עוזר להילחם בדלקות חניכיים. קקאו גם מפחית את גדילת הפלאק ועוזר להזרמת גם לאיזור החניכיים הבריאות.

לסיכום, במרפאת שיניים יכולים להעניק לכם טיפול משלים ולמנוע מחלות, אך התפקיד שלכם מתחיל בבחירת המאכלים הנכונים. שמרו על השיניים ותיהנו מיתרונות גדולים.