האם תנורים תעשייתיים פוגעים בטעם האוכל?

הטעם הוא כמובן הערך הכי חשוב של המזון והאוכל. יחד עם זאת, רבים תוהים האם הטעם נפגע בגלל שימוש בתנורים גדולים שמוגדרים "תעשייתיים".

התשובה לכך שלילית ויש כמה הוכחות שיכולות להסביר אותה:

א. בגלל הטכנולוגיה – תנורים תעשייתיים לא פוגעים בטעם האוכל בראש ובראשונה בגלל שהם מיוצרים על בסיס טכנולוגיה מתקדמת. זו טכנולוגיה מעולה, שמנצלת מצד אחד את משאבי האנרגיה הקיימים על מנת להתמודד עם כמויות גדולות של מזון וחומרי גלם, אך מצד שני שומרת על הערך התזונתי ועל הטעם שלהם.

ב. בגלל המומחיות – אנשי מקצוע וטבחים שעוסקים בתחום הבישול התעשייתי מחזיקים בניסיון משמעותי של שנים רבות. הם מתמחים בשימוש בתנורים תעשייתיים ולכן לא פוגעים בטעם האוכל. במילים אחרות, מי שמשתמש בפעם הראשונה בתנור גדול וחזק עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים, אך מי שמתמחה בכך יידע להתמודד גם עם הדרישות המחמירות ביותר.

ג. בגלל החומרים – גם השימוש בחומרי גלם איכותיים מקבל ביטוי בטעם של האוכל. חומרי גלם איכותיים לא נפגעים בגלל התנור התעשייתי, אלא להיפך. הוא מאפשר להם למצות את עצמם וניתן להיעזר בו כדי להפיק מהם מקסימום תועלת. זו הסיבה לשימוש הנרחב בתנורים תעשייתיים במסעדות, בתי מלון, מפעלים, מוסדות ציבור ועוד.

לא מתפשרים על איכות בשביל מהירות

תנורים תעשייתיים מוכיחים שאין צורך להתפשר על איכות המזון וטעמו, בשביל מהירות או זמינות. אף בית מלון למשל לא ירשה פגיעה במוניטין ובטעם האוכל, וכך גם מפעלים במגזר הפרטי והציבורי. התוצאה היא שימוש נפוץ מאוד בתנורים גדולים ותעשייתיים. התנורים מוכיחים את עצמם בתנאים לא פשוטים, הם מצליחים לשמור על אטרקטיביות בהשוואה לאמצעי בישול ואפייה אחרים והם גם מיוצרים על פי סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות.

לסיכום, אין סיבה לחשוש מהפגיעה בטעם בגלל שימוש בתנור תעשייתי. הטעם המקורי של המזון נשמר בזכות הטכנולוגיה, בגלל המומחיות של הטבחים ובגלל איכות החומרים. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את התנור המתאים, וכמובן לצבור לפחות כמה שעות של מיומנויות בישול ואפייה.