ארוחת בוקר עם ניחוח איטלקי

איטליה היא לא רק אחת המדינות הכי יפות על הגלובוס, היא כנראה גם אחת הטעימות שבהן. האוכל האיטלקי מדורג שנה אחר שנה כאוכל הפופולרי ביותר בעולם עם הפסטות, הפיצות, הסלטים, הבשרים, המאפים ושאר המטעמים שאנחנו אוהבים לאהוב. זה אוכל ביתי, אמיתי, עשוי מחומרי גלם טריים שמגיעים מהאדמה ומהסביבה. ארוחת בוקר איטלקית היא ללא ספק הזדמנות לאגור אנרגיה לכל היום, עם אוכל שמרגישים שמגיע ישר מהלב וממלא את הבטן.

קפרזה שיש בה הכל

סלט קפרזה הוא אחד הסלטים האיטלקים הכי פופולריים בעולם. לרוב הוא מלווה את הפסטה כמנת צד. הוא בנוי בצורה הפשוטה ביותר, אך הטעימה ביותר, בדיוק כמו שהאיטלקים יודעים. עגבניות טריות ופריכות, עלי בזיליקום טריים, גבינת מוצרלה נהדרת ו…זה הכל.
בדרך כלל אוכלים את הסלט הזה עם פסטה, אבל לארוחת בוקר קלילה תוכלו לשלב אותו עם לחם טרי או טוסט פריך. לא צריך הרבה יותר מכך כדי להתניע את היום. אם מתחשק לכם לאכול בחוץ תמצאו את הקפרזה במסעדות פסטה אותנטיות וכן בבתי קפה באווירה איטלקית, שקיימים בתל אביב בשפע.

פריטטה שמכניסים בה כל מה שמתחשק

בין האיטלקים לספרדים קיים ויכוח על מוצא הפריטטה. הספרדים טוענים שהם המציאו אותה, האיטלקים מנכסים אותה לעצמם. הרעיון הוא פשוט – מטגנים ומבשלים ירקות בדרגות עשייה שונות, לפי בחירתכם.
מוסיפים נקניק או גבינה, דגים או כל תוספת אחרת שמתחשק, מוסיפים ביצים ומטגנים על צד אחד. הפריטטה מבושלת במחבת עמידה לחום התנור, כך שאת החלק העליון – הפריך והזהוב – שלה היא מקבלת באמצעות אפייה בתנור. מטגנים את התחתית עד שהיא זהובה, מכניסים לתנור ונהנים. ישנם מספר בתי קפה ומסעדות בתל אביב שמגישים פריטטה, אך זו עדיין אינה מנה פופולרית אצלנו בישראל וחבל!

קלצונה – הבורקס של האיטלקים

קלצונה הוא תענוג איטלקי שאנחנו מכירים בישראל בעיקר מעולם הפיצריות אבל למעשה באיטליה הוא ארוחת הבוקר של היום אחרי הפיצה.
הבסיס הוא בצק שמרים בדיוק כמו זה שמכינים כתשתית לפיצה איטלקית אותנטית. בתוך הבצק מניחים תערובת של גבינות וירקות, לעיתים עם רוטב עגבניות או פטריות אותנטי. מקפלים לצורת לחמניה ואופים עד שהבצק נהיה פריך וזהוב. התענוג הזה קל להכנה בבית, אבל אפשר בהחלט למצוא אותו במסעדות בישראל.
קפה לנדוור מציע ארוחת בוקר בתל אביב ובכל רחבי הארץ שמבוססת על הקלצונה הנפלא. הבצק ממולא בתוספות בניחוח ישראלי כמו ביצה קשה, טחינה ומלפפון כבוש אבל הבצק הוא איטלקי לגמרי.

קפה איטלקי – וזה כל מה שצריך

לצד ארוחת בוקר שהיא הארוחה החשובה ביום, האיטלקים דבקים במנהג אחד ומיוחד – עצירת בוקר לקפה איכותי. ממש כמונו הם עוצרים בבתי קפה ולוגמים כוסית אספרסו משובח, הם עושים זאת מהר, לרוב בלי סוכר ובורחים אל יום העבודה שלהם. גם בישראל תרבות הקפה הולכת ומתעצמת, מה שמוביל לא מעט אנשים לאמץ את מנהג הקפה לארוחת הבוקר.