איך משפיעים פולי קפה טריים ומשובחים על טעם הקפה

טריות הקפה היא תנאי הכרחי לטעם המשובח שלו! ברגע שאנו שותים קפה אשר נעשה מפולי קפה לא טריים, ניתן להרגיש בהבדל מיד, גם בלי להיות מומחים. בכל זאת, למה זה כ"כ חשוב ומה אנו יכולים לעשות כדי לשמור על טריות פולי הקפה?

פולי קפה

הקפה נחשף לאוויר אשר מייצר בו תהליכים כימיים ופיזיים, אלו משפיעים על הטעם של הקפה, המרקם, הארומה, כיוון שהם משפיעים על המבנה המולקולארי של הקפה. נשמע מסובך? זה די פשוט, חשוב לבודד את הקפה מאוויר ומלחות, על מנת לשמור על הטריות שלו. ברגע שאתם פותחים שקית קפה שהייתה אטומה, ומשאירים אותה על המדף, אפשר לומר שדי "סייעתם" לקפה לקצר את תוחלת החיים לו באופן משמעותי. אם להיות מדויקים, קפה טחון שהיה סגור הרמטית ונפתח, יחזיק מעמד שבוע, כך אומרים המומחים בתחום. אגב ידוע כי פולי קפה ניחנים בתוחלת חיים קצת יותר ארוכה מהקפה הטחון, והם יכולים להחזיק מעמד בין שלושה שבועות לארבעה שבועות.

אחסון? הקפאה?

חשוב מאד, אם כן, לאחסן את הקפה כך שיהיה אטום לאוויר (רצוי בוואקום), ובטמפ' החדר. מדוע בטמפרטורת החדר? כיוון שזה משפיע על מידת השמנוניות של הקפה ומכאן גם על מידת הטריות שלו. מידע זה מתייחס גם לשאלת השאלות בנושא הקפאת הקפה – האם להקפיא קפה טחון כדי לשמור עליו, או לא? הדעות חלוקות בנושא זה, יש כאלו הסבורים כי הקפאת הקפה שומרת עליו מאד, ויש כאלו הטוענים כי זה משפיע על איכותו וחשוב מאד לא לעשות זאת כדי לא לפגום בו. אנו ממליצים, על מנת לשמור על טעם איכותי ומשובח של הקפה שלכם, להשתמש בפולי קפה טריים ככל האפשר, ולהשתמש בהם במקום, ללא הקפאה וללא אחסון.

איך נראה קפה טרי?

אחד הסממנים הראשיים לבדיקה עד כמה הקפה טרי ומשובח, היא לבדוק את מידת השמנוניות שלו, שנוצרת בתהליך הטחינה. אם אתם רואים מולכם שקית קפה טחון ללא שמנוניות – עדיף שלא תשתמשו בה בכלל.

אם אתם לא מומחים בקביעת מידת השמנוניות, ישנן כמה שאלות נוספות שתוכלו לשאול את עצמכם:

  • כמה זמן עבר מאז שטחנתם את הקפה הזה?
  • כמה זמן עבר מאז שניקיתם את מכונת הקפה?
  • עד כמה איכותיים פולי הקפה?

טחינת פולי הקפה

אחד הסודות הגדולים בשמירה על איכות וטעם הקפה, הוא בבחירה מתי לטחון את הפולים. ככל שטחינת הפולים תיעשה בסמוך יותר להכנת הקפה בפועל, כך נוכל להבטיח שמירה על איכות הקפה והטעם. לאחר כמה ניסיונות אנו בטוחים שתוכלו לדעת מה הכמות הרצויה לכם אשר כדאי לטחון, וכך תוכלו להימנע מאחסון יתר של קפה אשר כבר טחנתם, וליהנות בכל פעם שאתם שותים קפה, מקפה טרי ואיכותי.